oualibechir's post
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Level 10

Ljus evenemang allt ljus på Uppsala

Allt Ljus på Uppsala NovemberevenemangAllt ljus på Uppsala f :Ouali bechirAllt ljus på Uppsala f :Ouali bechirAllt ljus på Uppsala f :Ouali bechirAllt ljus på Uppsala f :Ouali bechirAllt ljus på Uppsala f :Ouali bechirAllt ljus på Uppsala f :Ouali bechirSvandammen f:Ouali BechirSvandammen f:Ouali BechirPumphuset  F:Ouali BechirPumphuset F:Ouali Bechir

Allt ljus på Uppsala är en tradition som upprepas varje år i Uppsala stad. När mörkret faller i november och dagsljuset blir kortare lyser ljuset upp den centrala staden.

Runt kl 17 går folk ut och promenerar runt i staden och ser de olika ljusinstallation som pryder stadens torg och andra platser.

Nu delar jag med mig av några bilder från detta evenemang  som jag fotograferat när jag promenerat runt i staden på kvällen.

Uppsala, Sverige
12 comments
Level 9

Betreff: Ljus evenemang allt ljus på Uppsala

@oualibechir 

Wie schön, ich leide unter dieser Dunkelheit und bei uns wird erst mit der Weihnachtsbeleuchtung damit begonnen 

Level 7

Re: Ljus evenemang allt ljus på Uppsala

Excellent👍. Best wishes from Kapurthala Punjab🇮🇳

Connect Moderator

Re: Ljus evenemang allt ljus på Uppsala

@oualibechir 

 

Dejligt at læse lidt på svensk.

 

Gode hilsner fra Hornbæk

Morten

 

Level 10

Betreff: Ljus evenemang allt ljus på Uppsala

Vi väntar på advent det bli mera ljus  och julstämning .

Level 10

Re: Ljus evenemang allt ljus på Uppsala

Tack Snälla hälsning från Uppsala 

Level 10

Re: Ljus evenemang allt ljus på Uppsala

Hälsning från Uppsala . vi väntar på advent ...

Level 9

Re: Ljus evenemang allt ljus på Uppsala

@oualibechir,

Thank you for sharing. What a wonderful idea. The world needs all the light it can get these days 

Alfred New
TRAC Badge
Level 10

Re: Ljus evenemang allt ljus på Uppsala

Helt rätt. Vi önskar mer ljus och kärlek i världen. Tack för din kommentar. ❤️☀️❤️

Level 8

Re: Ljus evenemang allt ljus på Uppsala

@oualibechir   Looks like the season of lights is upon Uppsala. Such a beautiful sight to enjoy. Thanks for sharing your photos. Greetings from Penang, Malaysia.